22 Mart 2009 Pazar

Panda

PANDA

Annemin arkadaşının Sena isimli bir kızı var.Çok zeki,çok bilmiş bir kız,yaşı henüz 10.Geçen senelerde televizyonda Panda Dondurmaları çubuklu olan ürünlerinin reklamını yaparken canı dondurma çekmiş,gözü de Panda’ya takılmış,illa Panda Dondurmalarından isterim diye tutturmuş.Annesiyle sokak sokak dolaşmışlar,bakmadıkları yer kalmamış;fakat Panda marka dondurmayı hiçbir yerde bulamamışlar.Annesi başka dondurmalar almak istemiş ama onu da reddetmiş bizim küçük hanım.İşin sonunda aranan dondurma bulunamayınca,Sena mail atmaya karar vermiş Panda’ya. Sitem dolu bir yazı yazmış reklamlarda gördüğü dondurmaların hiçbirini bakkallarda kolayca bulamadığına ve gereksiz yere çocukların canlarını çektirdiklerine dair…
Aradan iki hafta gibi bir zaman geçtikten sonra bir gün kapıları çalınmış.Koca bir koli Panda dondurması gelmiş Sena için!Üzerinde de güzel bir özür yazısı ile birlikte gönderilmiş.
Küçük kızın attığı mail için de ayrıca teşekkür etmişler,dağıtımı yaygınlaştıracaklarına dair müjdeli haberi de vermişler!
Reklam gerçekten çok ilgi çekici bir araç pazarlama için…Fakat ilgi çekmeyi başardığınız ürün erişilmez olunca maalesef bir işe yaramıyor.Reklamı olsun,dağıtımı olsun,ulaşımı olsun bunların hepsi bir bütündür.Birindeki eksiklik pazarlama sistemini başarısız kılar,ne ürün satıştaki amacına ulaşır,ne de müşteri memnun kalır.Sena’nın yaşadığı bu dondurma krizini de buna güzel bir örnek olduğu için paylaşmak istedim.Taktir etiğim Panda markasının bu güzel davranışını da göz ardı etmemek lazım tabi,gerçekten çok kibar bir hareket olmuş…

1 yorum:

  1. Bak bu çok önemli bir mevzu. Bir çok şirket pazarlamayı reklam yapmaktan ibaret sanıyor ama diğer ayakları adam gibi oturtamadığın zaman hepsi yalan olur. Mesela Sarelle'de de benzer bir sorun var, ürün Kipa gibi büyük marketlerde yok, izliyorum ne zaman çözülecek diye.

    YanıtlaSil