30 Mart 2009 Pazartesi

'pazarlama vakaları'

pazarlama'da pek cok vakalar yasanmış ve yasanmakta..bazen yapılan strateji yanlışları,ben oldum artık ne yapsam müsterim beni terk etmez pozları pek cok şirketi zor durumda bırakabiliyor.ilk olarak 'coca cola ve pepsi cola'yı ele alalım.30 yıl öncesinde cola savasları adında pazarlama tarihinde yerini almıştır.Coca cola yaptıgı hata sonucu 30 yıl önce neredeyse batıyormuş!Coca cola tüketecisine onların arzusu hilafına(ragmen) kendi istedigini dayatmak istemiş.Bu sırada Pepsi Cola da Micheal Jackson reklam rüzgarını arkasına almış ve Coca cola nın ensesinde bitmiş..Tüm bunlara sebep de 5-10 tane çok bilmiş Harvard mezunu deneyimsiz yöneticiymiş.Neyse ki Coca cola hatasını anlamış ve tüketicisine 'YENİ COLA'yı dayatmaktan vazgecerek son anda kendisi aleyhine vahim neticeleri önlemiş.Buna benzer stratejik hataları MICROSOFT da zaman zaman yapıyormuş.Ta ki karsısına GOOGLE gibi bir dev cıkana kadar=)Mıcrosoft simdilerde hata yapmakdan korkuyormuş; 'ARAMA MOTORU' işinde etkili olamıyor ve nal topluyormuş.
Anlasılan o ki; rakip daha dogrusu güçlü ve yenilikçi rakip karsısındakine srtatejik hatalar yaptırtabiliyor..bilerek yada bilmeyerek:)
.

1 yorum: