19 Mayıs 2009 Salı


Bildiğimiz ve gördüğümüz üzere,turkcell televizyonlarda,otobüs duraklarında ve billbordlarda en çok reklam veren firmaların başında geliyor ve bunun en büyük nedeni reklamlar için harcadığı paranın yüz misli olarak ona geri dönmesidir.Turkcell geçtiğimiz yıl yıllık kar miktarını 4 miyar dolar olarak açıkladı ki bu gerçekten çok ama çok büyük bir rakam ve buda turkcellin nıe reklam vermekte bir numaralı firma olduğunu göstermektedir.Son birkaç yıl içerisinde turkcell için ciddi görrebilceğimiz rakipler kuruldu bunlar avea,vodofone firmalarıdır.Bunlar da en az turkcell kadar iyi kampanyalar yapıp hatta bazen daha iyisini yapıp birçok insanın gsm operatorunu değiştirmesine neden olmalarına rağmen turkcell hala %96 lık piyasayı elinde tutmaktadır ve bunun en büyük sebeplerinden biri turkcellin reklam için ayırdığı bütçenin diğerlerininkinden daha fazla olmasıdır.Turkcell in bu başarısında ki diğer sebep ise türkiyede kurulan ikl gsm operatörü olamasıdır fakat şuan türkiyede bu alanda üç büyük firma olmasına rağmen turkcellin müşteri sayısının azalmamasının en büyük nedeni reklamalr ve giyim(mavi, ve damat gibi),yiyecek(mcdonalds ve burgerking gibi), eğlence(cinebonus gibi) gibi sektörlerdede müşteri kitlesine ayrıcalık tanıyo olması ve bunun için ciddi şekilde reklam yapıp para harcıyo olmasıdır tabiki KAZ GELECEK YERDEN TAVUK ESİRGENMEZ atasözüde bunu neden yaptıklarını açıklamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder