18 Mayıs 2009 Pazartesi

marka isim faciaları!!



İster büyük bir kurum olsun ister küçük bir mağaza, ister bir hızlı tüketim ürünü olsun ister bir ara mal, ister bir fabrika olsun ister bir hizmet firması, ister bina olsun ister proje, ister film olsun ister kitap, ister yarışma olsun ister web alanı, bir ticari varlığa isim vermek hiç kolay değildir. Her marka, ilgi görmek, hatırda kalmak, bilinir olmak, müşterinin ilk tercihi olmak için yola çıkar. İyi bir marka ismi bulmak, markalaşmanın en önemli parçalarından biridir. Doğru marka ismi sizi rakipleriniz karşısında maça 1-0 önde başlamanızı sağlar. Alabileceğiniz en önemli pazarlama kararı, bir ürüne ne ad vereceğinizdir.Kötü bir isim, kötü bir algıyı beraberinde getirir.Kötü örnekler karsımıza her sektörde cıkmaktadır. Örneğin bu ürünü GOTU KOLLA Türkiye’de raflarda görebilirsiniz.
Ama satınalanı görebileceğinizi sanmıyorum. Bu örnek tam bir facia.MITSUBISHI: Pajero adlı modeli İspanyolcada mastürbasyon anlamına geliyor.VICKS: Almancada Viks, ‘F’ harfi ile okunduğu için sex anlamına gelen bir telaffuzda okunuyor.ROLLS ROYCE: Yeni modeli Mist almanyaca ‘Hayvan gübresi’ anlamına geliyor.TOYOTA: Fiera modeli PortoRico’da ‘çirkin yaşlı kadın’ anlamına geliyor.UMBRO: Zyklon adı verilen ayakkabısı, 2.Dünya Savaşında kullanılan gazın adıdır. Musevileri ayaklandırmıştı.Tabiki farkedilip sonradan düzeltilmiş bazı büyük firmaların hatalarıda var.General Motors, İngilizce ‘de yıldız anlamına gelmekte olan “Nova” ismine sahip aracını, Latin Amerika’da aynı isimle kullanmak istedi, ancak İspanyolca ‘da “No va”, “gitmeyen, yürümeyen” anlamına gelmekteydi.
sözün kısası ürününüz ne olursa olsun markanızın evrenselligini ,her dilde gelebilecegi anlamları cok önemli..yoksa sizde bu sirketler gibi yanlıs anlasılmaya maruz kalabilirsiniz:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder