19 Mayıs 2009 Salı

GOOGLE VE 23 NİSAN



Google, yerel pazarlama stratejilerini başarıyla kullanmaya devam ediyor. Yahoo, Altavista gibi arama motorlarından sonra piyasaya çıkmış olsa da, rakiplerine büyük fark attı Google. Rakipleri gibi sadece .com uzantılı, merkeziyetçi bir anlayıştansa, her ülkeye kendi anadilinde yayın yapmaya başladı. .com.tr, co.uk, .de gibi pek çok farklı uzantıdan, hizmet verdi kullanıcılarına.
Yerele önem veren bu anlayışı farklı alanlarda da devam ettiriyor Google. Özellikle ülkelerin bayramlarını, özel günlerini hatırlayarak, google logosunu bunlara uygun şekilde tasarlattırarak, yayın yaptığı ülkelerin vatandaşlarına küçük bir jest yapıyor. Bu da google markasını, Amerikalı yabancı bir marka gibi değil de, sanki içimizden biri gibi görmemizi sağlıyor. Google 23 Nisan’ı da unutmamış ve logosunu buna uygun şekilde tasarlatmış. Google’ın L’si bir kaydırak olmuş ve 2 çocuk kaydıraktan kayarken resmedilmiş. Böylece Google her ülkeden internet kullanıcılarının bulunduğudunun farkında olduğunu göstermiş ve ülkeleri etkilemek için gerekli pazarlama stratejilerini kullanmış. Diğer arama motorlarınada büyük bir fark atmayı başarmış ve bu alanda bir numara olduğunu göstermiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder