19 Mayıs 2009 Salı

HARLEY DAVİDSON




Yılın ilk çeyreğinde kârı yüzde 37 düşerek 117.3 milyon dolara gerileyen Harley Davidson pazarlama stratejisinde değişiklik yapıyor. Şirket satışlarını artırmak için sabit kitlesinin yanında kadınlar, gençler ve azınlıklar üzerinde yoğunlaşacak. Harley Davidson Pazarlama Sorumlusu Mark-Hans Richer, strateji gereği yaş dağılımında da daha esnek bir potansiyel müşteri kitlesine sesleneceklerini belirtti. Richer "Genç ve kadın hedef kitlesi ile daha fazla büyüyeceğimize inanıyorum" diyerek yeni modellerden Iron 883'ün 8 bin dolardan daha düşük fiyattan satışa sunulduğunu ifade etti. Pazarlama Sorumlusu Richer, şirketin yeni stratejisi dahilinde kadın ve Latin Amerikalılar için online sosyal ağ alanları kurduklarını belirtti. Robert W. Baird & Co. şirketi analistlerinden Craig Kennison, yapılan araştırmalarda Harley Davidson'un esas kitlesini soğutmadan kadın, genç ve azınlıklara yoğunlaşmasının ekonomik açıdan zorunluluk olduğunu söyledi. Böylece pazarlama dünyasında kadınların ne kadar önemli olduğu tekrar vurgulandı. Kadınların ilgisini çekecek markaların piyasada daha şanslı olacağını düşünüyorum. Özellikle motor ve otomobil dünyasında artık kadınların görüşlerine yer verilmeli ve kadınların ilgisini çekecek ürünler üretilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder