24 Mayıs 2009 Pazar

KANDIRMACA

Çok dert yandığım bir konuyu daha yazmak istiyorum.Neredeyse herr organizasyonun yaptığı ilginç taktikler insanı önce heveslendirip sonra da hüsrana uğratıyor. Tur şirketleri örneğin,yaptıkları gezi organizasyonlarıyla ilgili müşterilerin ilgisini çekmek için değişik pazarlama taktikleri uyguluyorlar.''Şok fiyat!''deyip gerçekten de çok uygun fiyatlar yazıyorlar afişlere veya broşürlere,ve doğal olarak insanların ilgisini çekiyorlar. (Örneğin)''İtalya gezisi 4 gün 3 gece €150!Kaçırmayın'' diye reklam yapıyorlar. Ne kadar güzel,ne kadar uygun fiyat diye düşünüyorsunuz,ta ki ilanın en altındaki minik yazıları görene kadar...Minik yazılarda ise extra turları almak şartıyla yazıyor ve bu turlar da ayrıca €150! Daha şimdiden €300 yani!Buna bir de alan vergisi vize ücreti vs...eklenirse ilandaki ilk rakamın neredeyse üç katına çıkıyor.
Aynı şeyi araba reklamlarında da yapıyorlar!Baz fiyatı veriyorlar,önce ilgimizi çekiyorlar,sonra üstüne metalik boya farkı olsun,alım satım masrafı olsun eklendikçe ekleniyor...Yani o ilk ilgimizi çeken rakam hayallerde kalıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder